Sider

Besøgende

31 juli 2010

Papirblomster - igen, igen... ;o)

Ja - jeg you tube'de lige i går, og der faldt jeg over denne tutorial med de flotteste papirblomster.

Jeg så ikke lige den stivelse på flaske, der skulle bruges, men tænkte, at det nok også var lige meget. Jeg brugte noget af mit håndlavede kinesiske papir, og lagde det i 2 lag.
Det er hvad, jeg fik ud af det:

Men nu syntes jeg så lige, det var for vanskeligt og tog for lang tid at klippe blomsterne, så jeg tænkte, om ikke man kunne gøre det samme med retro-flower punchen - og med akvarel papir.

Og helt ærligt, så er jeg dybt forelsket i disse blomster. Det var lidt vanskeligt at få krøllet bladene, da papiret er ret tykt, men det var det hele værd.
Jeg har brugt 2 medium og 2 large blomster til hver - og sat en peble i midten af hver af dem.

Men - så kommer den. Tror da pokker, om jeg ikke også fik vabler af dette. Midt på pege- og tommelfinger... Der skulle også lægges nogle kræfter i for at få det hen. Mon jeg en dag finder blomster, der ikke giver vabler...???

Så eehhh, jeg fortsatte med retroblomsten, men med det kinesiske papir igen. På denne er hver retroblomst lagt i 4 lag...

Egentlig også ret sjov...

Og så har jeg en en ferie meget billigt til salg - der er to dage tilbage. Nogen???

5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor er de vanvittigt lækre.... Desværre har jeg bare ingen punches - men måske de kunne klippes i hånden??? Superskønne er de i hvert fald - selv om de gav vabler :o)

Gitte sagde ...

wow for nogle skønne blomster. Det ser rigtig godt ud med det papir.

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er de smukke ...jeg er vild med hjemme gjorte blomster :-)

Charlie sagde ...

Vi må da snart lave en indsamling til en pakke compeed plastre hvis de ellers duer til brandvabler til dig din stakkel - men superflotte blomster du fik ud af det tak for ideen.

LindaS sagde ...

Superflotte intet mindre end genialt.