Sider

Besøgende

31 juli 2010

Et lille påfund... ;o)

Jeg sad og blev helt nostalgisk i går aftes - jeg kom lige til at se de her foldede skjorter, og fik så foldet nogle stykker i mønstret papir, pyntet lidt på dem og sat på et kort...


Og så har den ellers kørt i hovedet på mig det meste af formiddagen - og mange stykker papir efter, har jeg nu fået foldet et par bukser...


... samt fået lavet en hel stak kort med dem


Jeg har sat dem på kort sammen med en taske, som den gode Stampin'Up Maj-Britt viste engang, jeg var på besøg hos hende.


Og hvad er mere oplagt end et nålestribet sæt...


Og så tænkte jeg, om der måske var andre, der kunne bruge bukserne, så jeg har simpelthen taget mig sammen og lavet en lille tutorial. Here goes...


Du skal bruge:
1 stykke papir - ca. 130g, 13x7,5 cm
2 stykker bommuldssnørre med knude i den ene ende
Dobbeltklæbende tape
Saks
Læg papiret med bagsiden op, og fold det på den lange led.
Fold ud og buk den ene af de korte ender ca. 8 mm - 2 gange. Sæt dobbelklæbende tape på som vist, og lim folden fast.
Gentag for den anden ende - denne fold har jeg dog gjort en anelse mindre.
Vend bagsiden ned og buk den sidste fold modsat.
Sæt dobbelklæbende tape på, og lim folden fast til forsiden.
Vend igen bagsiden op, og klip i den midterste fold som vist på billedet.
Fold hver af de lange sider ind mod det snit, du lige har klippet og fold ud igen. Sæt dobbeltklæbende tape fast som vist, og klæb sammen.
Fold de to ender foroven ned.
Åbn enderne, kom dobbeltklæbende tape på enderne af snørerne og sæt dem fast inde i de åbne ender og klem sammen.
Jeg har foldet det ene ben, for li'som at skille benene ad. Og hopla - et par bukser... ;o)








Jeg vil rigtig gerne se, om du får lavet nogle - og jeg vil gerne forbeholde mig retten til lidt credit, da jeg selv har udtænkt denne... hihi

3 kommentarer:

Ifversen sagde ...

Supergod idé...
Det er rigtig flot! Jeg skal til et par bryllupper i august det kunne da være fint med sådan et nålestribet sæt til et kort???

Pia sagde ...

super flotte stykker tøj du har designet.
knus Pianaccado

Jean sagde ...

Hvor er det bare smart :)
Den ryger lige i gemmeren..
Super gode how to do, du laver!!